Alla inlägg under januari 2012

Av Anders - 21 januari 2012 00:10

Jag är i full fart med att översätta min bok och slutet närmar sig... men inte obehindrat. En del tangenter har fått för sig att strejka då och då och jag finner mig själv i ett hett argument med en maskin!!! Argumentationen är naturligtvis bara en ensidig monolog från min sida och hoppet om en överennskommelse existerar inte. Jag får helt enkelt "hota" med att stänga av den till i morgon om den inte skärper sig! Gonatt:)

Av Anders - 20 januari 2012 09:07

Hej!. Det här är min första blogg och mitt första inlägg:). Jag är musiker/gitarrlärare. Jag har lnge velat skriva böcker och jag är nu klar med min första bok "Magins Ledsagare". Det är första delen av ??? Vet ej 3-4st? Jag vill pröva att

göra allt själv. Jag har översatt nästan hela boken till engelska (jag har bara något kapitel kvar) och kommer att sälja

den på amazon som kindle format, appstore, android market mm. Det ska bli intressant att se hur det går att marknadsföra sig själv i denna jungel av gigantiska och väl etablerade bokförlag mm.

Skälet till att jag vill göra allt själv är att jag tycker att "svenska" bokförlag inte prioriterar en genre som utomlands är helt enorm. Vi har svenska fantasyförfattare men nästan inget förlag vill ha dem. De vill bara att svenskarna ska läsa kriminalromaner:) Bland de mest säljande och populära böckerna genom tiderna finns Harry P. Twilight, Sagan om ringen mfl. Jag har 7kap. ute på sidan www.kapitel1.se  och jag har även en hemsida. Jag kommer att lämna information om mitt skrivande och hur jag går tillväga för att hitta inspiration. Jag har 2st. till serier på g men som nybliven pappa, git.lärare på heltid och hundägare så får man skriva lite då och då.

Har ni frågor om att skriva eller vill läsa ett utkast så är det bara att skriva på bloggen så svarar jag mer än gärna.

På återseende:)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards